Blizzard har annonceret en ny hero til Overwatch, som du kan lege med på PTRen. Det er en ret unik form for hero, som bedst kan betegnes, som en ’support-sniper’, der både kan heale og lave damage.

Blizzard giver her selv en beskrivelse om den nye hero, Ana:


After being out of the fight for several years, one of Overwatch's founding members is returning. Introducing Ana—a battle-scarred veteran who supports her teammates from a distance using a unique and highly specialized collection of weapons.

Ana’s primary weapon is her Biotic Rifle, which fires long-range darts that can restore the health of her allies or deal ongoing damage to her enemies. Meanwhile, her Biotic Grenade is perfect for a close-quarters clash, simultaneously healing teammates and injuring foes caught in its small area of effect. (Affected allies will also receive a temporary increase to all incoming healing, while affected enemies can’t be healed for a few moments.) And if the battle starts to get out of hand, Ana's sidearm can fire a Sleep Dart, knocking her adversaries unconscious.

Plus, Ana's ultimate ability, Nano Boost, empowers one of her teammates, granting faster movement, increased damage, and resistance to enemy attacks.

Udover Ana, er der også en række ændringer til andre heroes på PTRen, hvor en af dem, som har fået en del ændringer, er D.Va, og Mercy får et mindre buff. Du kan læse ændringerne her.

Yahoo har haft et video interview med Overwatch designeren, Scott Mercer, hvor han forklarer, og fortæller lidt om tankerne bag Ana.

Vi har taget en kort snak med Alex ”Jovel5” Stahr fra Copenhagen Flames, om hvordan de ser ændringerne på PTRen, og introduktionen af Ana.

D.Va: Lige nu har højere ratede spil nærmest ingen D.Va'er, medmindre det er for at cheese et capture point, eller for at stoppe payload'en det sidste stykke og trække tiden. Det fjerner Blizzard, ved at gøre det kompetitive miljø til '1 Hero limit'. Vi har snakket om hendes Matrix, som nu gør hende til en lidt mere mobil Reinhardt med range fordel.
McCree: Han bliver meget stærkere igen, og dikterer nok lidt, hvor meta'et skal gå hen igen. Før så vi McCree over det hele, nu ser vi Pharah+Mercy, og nu tror vi at McCree ville kunne stoppe Pharah+Mercy combo'en. Det virker også til, at Blizzard er helt afklaret med at hans højreklik 'ikke eksisterer' længere, da de ikke har rørt den. Dog er vi glade for, at han er tilbage i meta'et, da vi føler os sikre på ham.
Mercy: Her føler vi, at de har hævet hendes skill ceiling. Før i tiden fløj hun bare ind, eller gemte sig, helt afskåret fra kampen, og brugte sit ultimate derfra. Men nu kan hun altså være lidt mere med i kampen, da hun kan flyve ind, genoplive sit hold, og så flyve ud igen. Yderliggere var der tidspunkter, hvor hendes pistol var mere brugbar end hendes damage boost, og den idé er de gået lidt væk fra, med at give hendes damage boost mere power. Personligt synes jeg det sænker hendes skill ceiling en smule, men alt i alt kan jeg godt lide hendes ændringer. Vi havde faktisk forventet et nerf, og ikke den her buff som hun nu fik. Hun bliver spillet utrolig meget alle steder, og føles ofte som et must-pick, da hendes ultimate simpelthen er SÅ stærk.
Ana: Det vi er kommet frem til indtil videre er, at Ana har et høj skill ceiling, nu da hun både kan outputte DPS og healing, hvis hun bliver spillet godt. Vi er overbeviste om, at der nok sker nogle rokeringer angående, hvem der spiller hvad i support afdelingen, men jeg tror Ana bliver rigtig god for os.

Harrison "Kruise" Pond fra Reunited har samme overbevisning om, at med både en healing og damagekomponent, er Ana utroligt stærk:



Hvad synes du om introduktionen af flere heroes, og har du prøvet Ana?